מבשלים במגרש הכדורגל

מבשלים במגרש הכדורגל

נדמה כי רוב הילדים בארץ חלומיים להפוך יום אחד לכוכבי כדורגל. כאלה שכולם יכירו את שמם, ידברו על גאוניות המשחק שלהם, על יכולתם האסטרטגית במגרש וכן גם על גובה השכר שהם מרווחים מבעיטה בכדור.

אבל המציאות מלמדת שלא כולם יגשימו את החולם במלאו. רבים יגלו במהלך הדרך כי זה כלל לא הכיוון שלהם ובטח לא החלום. והרוב פשוט ייהנה מהמשחק, ישפרו יכולות פיזיות ומטליות ויצבור חוויות להמשך הדרך.

אם אנחנו כהורים, נבין שמגרש הכדורגל הוא מקום בו ילדינו יכולים לבשל לעצמם לא רק גולים וחלומות כי אם גם חוויות לעכשיו ולעתיד. גילוי עצמי, פיתוח מיומנויות וכישורי חיים לצד אורח חיים בריא. נצליח לבשל במגרש הכדורגל ביחד איתם חווית ילדות ונעורים נפלאה שתתרום להם רבות בבית הספר, בחברה בקהילה ובהמשך בדרכם האקדמאית ובמקום עבודתם.  

  

אחת הסיבות לבחירה בכדורגל כחוג לילד נובעת בין היתר מהרצון שלנו כהורים להעניק לילדינו תשתית טובה יותר להצלחה בעתיד. מגרש הכדורגל הוא בהחלט המקום בו אפשר לבשל יכולות שיעניקו לילדינו הזדמנות טובה יותר להצליח בעתיד.

פעילות הספורט באוויר הפתוח, החינוך לאורח חיים ספורטיבי ובריא תוך מתן דגש על תזונה נכונה, פעילות וכושר גופני תורמים רבות לבריאותו של הילד ולהקניית הרגלים בראים להמשך חייו כבוגר. רכישת יסודות וחוקי משחק הכדורגל, מפתחת אצל הילד והילדה, יכולות קוגניטיביות ואינטלקטואליות, החל מחשיבה טקטית כשחקנים בודדים ועד לחשיבה אסטרטגית בראייה קבוצתית.

 

ההשתתפות בחוג הכדורגל מחדדת את יחסי הגומלין והתקשורת בין הילדים. נוצרת תחושת שייכות והתערות חברתית. מתפתחת מחויבות חברתית של עזרה לזולת, נאמנות לחברי הקבוצה ולמטרה. הביטוי הטכני של לכידות הקבוצה בא לידי ביטוי כאשר הקבוצה מבשלת על המגרש גול. היכולת של הילד השחקן לראות את המגרש, את מיקומם של  חבריו השחקנים על המגרש, להיות צנוע ובעל ביטחון עצמי ולמסור  את הכדור לשחקן אחר, כדי שזה יבקע את שער הניצחון. זהו הרגע בו אנו כהורים חשים גאווה ומבינים כי בחרנו עבור ילדינו את החוג הנכון לבניית אישיותו כאדם בוגר בסביבה תחרותית.

 

כידוע, הכדורגל הוא ענף הספורט הקבוצתי התחרותי, הפופולרי ביותר בעולם. המשחק בו והצפייה בו הם חוויה מעשירה ומהנה בכל גיל. לבשל על המגרש גול זו לא רק מיומנות או מקצועית, זו אומנות הנלווים אליה ערכים ותרבות הנרכשים ונלמדים הן על ידי המשחקים והן על ידי הצופים והאהודים.

לכן, תרומתם החשובה של חוגי הכדורגל לילדים מתבטאת גם בהקניית ערכים כמו: סובלנות וסבלנות, כיבוד האחר. יושרה והגינות. שיתוף וחברות. גאוות המנצח וקבלת ההפסד בכבוד ובהבנה כי תמיד יש מקום להשתפר. אלו הם ערכים אוניברסליים שבמסגרת חוגי הכדורגל דואגים המאמנים להטמיע בקרב הילדים. בסופו של יום הם הבישול האמתי במגרש הכדורגל.   

 


Notice: Undefined variable: sorting in /var/www/vhosts/hoogim.co.il/httpdocs/classes/article.php on line 17

מידע נוסף: